Reklama dzieli się na różne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową czy audiowizualną, jak również wiele innych, lecz statystyki podkreślają jasno, że na ludzi najprawidłowiej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie jedynie – wkracza w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta lub wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Finansowe publikacje interaktywne
Ta schematyczna reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie możliwego konsumenta są niezmiernie różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i wybitnie odpowiednio wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.